Loading…

TUOTEKEHITYSPAJA

Opiskelija, näytä kyntesi ja auta yhteistyöyrityksiä vastaamalla heidän tarjoamiin haasteisiin. Samalla luot tärkeitä kontakteja yritysmaailmaan ja saat opintoihisisi käytännön näkökulmaa opintoihisi sekä opintopisteitä.
Ilmoittaudu mukaan!

Viraali-ilmiön luominen sosiaalisessa mediassa

Koukussa-farssi (kirjoittaja Ray Cooney). Kuva: Harri Joensuu

Toimeksiantaja: Rauman Kaupunginteatteri | raumanteatteri.fi

Projektin tavoitteena oli viraali-ilmiön luominen sosiaalisessa mediassa ja kohderyhmäksi 18-25 -vuotiaat eli nuoret aikuiset.

Projektitiimi koostui neljästä jäsenestä:

  • Susanna toimi projektipäällikkönä. Hänen vastuullaan oli johtamisen lisäksi viestintä toimeksiantajan sekä ohjaavien opettajien kanssa, projektin dokumentointi, blogikirjoitusten lataaminen TuotekehitysPajan verkkosivuille ja lopputuotteen suunnittelu ja toteutus.
  • Markus vastasi aikataulusta. Projektin lopputuotoksessa Markus oli vastuussa tarvittavista laitteista ja lopputuotteen editoinnista.
  • Annamari vastasi muutos- ja riskienhallinnasta. Annamari vastasi yhdessä Markuksen kanssa lopputuotteen editoinnista.
  • Saara oli projektin viestintävastaava. Saaran tehtävänä oli Pajablogin kirjoittaminen. Saara osallistui myös projektin lopputuotteen tuotantoon.

Projektin konkreettinen tulos oli Rauman kaupunginteatterissa esitettäväksi tulevan Ray Cooneyn luoman Koukussa –farssin pohjalta luotu spin-off –sarja. Tiimi tuotti YouTubessa julkaistun, näytelmää promoavan, spin-off –sarjan yhdessä näytelmän pääosaa esittävän Timo Julkusen kanssa.

Koukussa kertoo lontoolaisesta taksikuskista, jolla on kaksi vaimoa ja molempien kanssa lapset. Lapset tutustuvat toisiinsa ja haluaisivat alkaa tapailla, minkä isä yrittää estää. Tästä saimme idean, että spin-off:ssa on mies, joka sopii treffit kolmen deittisovelluksen kautta löytämänsä naisen kanssa yhtä aikaa ja samaan paikkaan. Sitten seurataan miehen seilailua kolmen naisen välissä.